Uppgifter att göra

Uppgifter att göra

NrordnUppgiftsbeskrivningAnsvariga / AnsvarsområdeNamn
1FÖRENINGSORGANISATION
2OrdförandeStyrelseOla Strömberg
3Vise ordförandeStyrelseVesa Kujanpää
4SekreterareStyrelsePEr-Henrik Ekholm
5KassörStyrelseJoacim Rydin
6LedamotStyrelseRicki Hillesjö
7
8SuppleantStyrelseMathias Gårdman
9Suppleant
10
11ValberedningJan-Erik Eriksson
12ValberedningCrister Nystrand
13
14RevisorGun-Britt Jansson
15RevisorsuppleantRolf Andersson
16
17
18Före säsongen
19ReglerStyrelsen
20Föreslå ändringar och införa dem i regelboken (vid årsmötet)Alla medlemmar
21
22Tävlingskalender
23Pussla tävlingskalender.KalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
24Arrangörsavtal med tio elva arrangörer. Kommunikation fram o tillbaka.KalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
25
26Medlemmar
27Alltid hålla medlemsmatrikeln helt uppdateradMedlemmarJoacim Rydin.
28Att hemsidans medlemspresentation alltid är uppdateradMedlemmarMagnus Hansson. Ola strömberg
29Att alla medlemmar har uppgifter enligt denna lista.
30Administrera sms-grupperna. Vilka ska vara med?MedlemmarJoacim Rydin.
31Administrera 1300 Cupens interna facebooksida. Vilka ska vara med?FB-moderatorRobert Bertilsson
32Administrera FB-gruppen ”Sukkacupen”.FB-moderatorRobert Bertilsson
33Kolla vilka som betalt föreningsavgifter, Cupavgifter, Cupens Startavgift.Medlemmar och KassörJoacim Rydin
34
35Sponsor
36Hitta lämpliga TävlingssponsorerAlla medlemmar
37Avtal med sponsorStyrelsenOla Strömberg
38Dekaler till bilar. Loggor på hemsidaMarknadRicki Hillesjö, Björn Norman
39Hjälpa att ordna anmälarlicenser åt de tävlingssponsorer som vill.
40Ev. dekaler samt loggor på hemsida.WEBOla Strömberg
41Tillhandahålla rätt Cuplogga till inbjudan (Bifogas avtalet).KalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
42Informera sponsorerna om vad som händer. Särskilt tävlingssponsorn.SponsorvårdFilip Karlström, Andreas Stålehammar, Lovis Jansson
43Dela ut våra sponsorers marknadsföringsmaterial (tex lägga på borden)SponsorvårdFilip Karlström, Andreas Stålehammar, Lovis Jansson
44Kolla vilka som har marknadsföringsmaterial som skall delas ut vid tävlingenSponsorvårdFilip Karlström, Andreas Stålehammar, Lovis Jansson
45Kolla att alla cupdeltagarna har ALL reklam på (Annars inga poäng).MarknadRicki Hillesjö, Björn Norman
46Se till att de som ej har får och de som behöver mer får köpa (måste finnas tillhands).MarknadRicki Hillesjö, Björn Norman
47Samla in ett antal program att skicka till våra sponsorer.SponsorvårdFilip Karlström, Andreas Stålehammar, Lovis Jansson
48Skicka programmen till alla våra sponsorer för att visa hur dom syns.SponsorvårdFilip Karlström, Andreas Stålehammar, Lovis Jansson
49
50Arrangör
51Stämma av med arrangören. (Senast en månad före tävlingen)KalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
52Startordning (Vi först o gärna även ungdomsåkarna)KalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
53Ev. Fakturering startavgifterStyrelsenJoacim Rydin. Ola strömberg
54Gratis plats i programmetKalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
55Startavgiften tillbaka (en per påbörjat tiotal)KalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
56En ungdomsstart tillbaka.KalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
57Bra gemensam serviceplatsKalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
58Tillgång till prisutdelningKalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
59Ordna (skriva) aktuell presentation till programmenSponsorvårdFilip Karlström, Andreas Stålehammar, Lovis Jansson
60Ordna så alla sponsorers loggor finns med i programmenSponsorvårdFilip Karlström, Andreas Stålehammar, Lovis Jansson
61Se till att tävlingssponsorns annons kommer med i programmetSponsorvårdFilip Karlström, Andreas Stålehammar, Lovis Jansson
62Se till att seedningen för cupen blir rätt och kommer arr tillhanda direkt.KalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
63
64Administration
65Skriva Pressrelease ”Inför”. Viktigt få med tävlingssponsor, cupledare. och allmänt positivt om Cupen och tävlingsarrangören.Media
66Skriv pressreleasen ”Efter”.Media
67Ta fram lämpligt foto att bifoga pressreleasen.Media
68Distribuera pressreleasen till Media, sponsorer och VIP.Media
69Löpande uppdateringar av hemsidan, teampresentationer och ett aktivt forum.WEBOla Strömberg
70Samla in eller skriva presentationer för varje sponsor.SponsorvårdFilip Karlström, Andreas Stålehammar, Lovis Jansson
71Inbjudan finns med på hemsidanWEBOla Strömberg
72Länkar till e-anmälan och startlistor.WEBOla Strömberg
73Uppdatera och informera fortlöpande på hemsidan. (Ev. FB)WEBOla Strömberg
74Fotografera alla ekipage med tävlingssponsorns reklam. Med tanke på honomSponsorvårdFilip Karlström, Andreas Stålehammar, Lovis Jansson
75Fotografera alla NYA ekipage plus besättning o service för införande på hemsida mm.
76Gärna filma för utläggning på Internet. Bra om det kan redigeras ihopMedia
77Nytt foto på vår hemsidas huvud med senaste Tävlingssponsor och lämplig bil.WEBOla Strömberg
78Samla ihop mängder av foton från tävlingen (eller andra tävlingar) där tävlingssponsorns reklam syns väl och tillställa honom det.Alla medlemmar
79Tacka skriftligt arrangör.KalenderJan-Erik Eriksson, Niklas Jennersjö, Mattias Dahl
80Löpande även medlemsadministration. (Finns de som ÄNNU ej fyllt i sina personuppgifter)Alla medlemmarJoacim Rydin
81Planera ev gemensam aktivitet i samband med tävling.Event
82Tipsa om gemensamt billigt och bra boende med avsikt på social gemenskapEvent
83Stämma av med tävlingssponsorn. (Se ovan)Event
84Annonsunderlag till programmetSponsorvårdFilip Karlström, Andreas Stålehammar, Lovis Jansson
85Sedan har vi ett kapitel bara om vårt träningsläger…Event
86
87Anmälarelicenser
88Hålla full koll på Cupens alla anmälarlicenser. Göra fotokopior av dem
89Påminna Cupdeltagarna om vilka anmälarlicenser som bör användas.
90Se till att licenserna visas upp i original på tävling och lämna kopior.
91Hålla koll på ev utlånade licenser utanför Cupen.
92
93Priser
94Samla ihop priser och bestämma hur de ska fördelasPriserMagnus Simensen, Marcus Johnsen
95Göra iordning lotterna till do.PriserMagnus Simensen, Marcus Johnsen
96Se till att priserna kommer på plats och att någon ansvarar för dem på plats.PriserMagnus Simensen, Marcus Johnsen
97Protokollför vem som får vilka priser.PriserMagnus Simensen, Marcus Johnsen
98Ordna prisutdelning snarast. Beröm Tävlingssponsor, Arrangör, funktionärer o deltagarePriserMagnus Simensen, Marcus Johnsen
99Jaga övriga sponsorer för t.ex. rabatter och priserAlla medlemmarMagnus Simensen, Marcus Johnsen
100
101Dekaler/Reklam
102Vindrutestreamer (bestämma form o beställa)MarknadRicki Hillesjö, Björn Norman
103Se till att vindrutestreamers och ev. övriga dekaler blir levererade.MarknadRicki Hillesjö, Björn Norman
104Fördela dessa. Senast tävlingsdagen o gärna tidigare (Var finns de att hämta).MarknadRicki Hillesjö, Björn Norman
105Sätta upp våra Rollupps o flaggor. Framförallt se till att de kommer hem igen.MarknadRicki Hillesjö, Björn Norman
106
107Teknik
108Kontrollera och tipsa om åtgärder för att bilarna skall följa reglerna.TeknikSebastian Karlsson
109Kontrollera t.ex. Vilka som använder speciellt sponsrad utrustning. Tex däck.TeknikSebastian Karlsson
110
111Cuptabell
112Om möjligt informera deltagarna om aktuell ställningResultatJimmy Karlsson
113Ordna fram resultat per omgåendeResultatJimmy Karlsson
114Informera deltagare, sponsorer och andra intresserade.ResultatJimmy Karlsson
115Beräkna poängen efter Cupens reglerResultatJimmy Karlsson
116Offentliggör dem snarast på cupens hemsidaResultat & WEBJimmy Karlsson, Ola Strömberg

Detta är i stora drag vad som behöver göras under en säsong i Cupen. Mycket av det dessutom fortlöpande. Fortfarande finns det uppgifter som inte är kategoriserade. Hjälp gärna till med det också. Tycker ni att det är något som någon enstaka person skall klara så har ni hamnat helt fel.
Här hjälps ALLA åt. Bakom VARJE punkt här ska vi snart finna ett team och ett namn. Eller hur?