Team Strömberg

Co-driver: Brittmarie Ålund

Klubb: Nora MK

Story:
Pensionär och gift (på ett rally) med Ola. Visste inget om rally innan hon träffade honom 2004. Började åka med vid Ola’s återfall 2008.
Har nu åkt ett sjuttiotal rallyn med honom i Cupen.

Tycker precis som Ola att det är jättekul med rally och kunna vara delaktig som ett team och utvecklas i sin co-driverroll. Förhoppningsvis kompensera en del av den nedåtgående kurvan som obevekligt drabbar Ola. Målsättningen för 2025 är inte längre så ambitiös. Vi hoppas dock kunna vara med på de flesta av deltävlingarna.

Till Premiären i Finskogsvalsen kommer vi båda och tänker stanna över de tre vinterdeltävlingarna.

Förare: Ola Strömberg 

Klubb: Nora MK

Story:
Pensionär o gift med Brittmarie. 
Började med rally runt 1965.
Återfall 2008 och då i Cupen fram till och med 2018. Sedan endast sporadiskt då tävlingsbil saknades.

Tycker det är fruktansvärt roligt att kunna tävla tillsammans med Brittmarie i en sport jag brunnit för i hela mitt liv. Extra skoj att vid denna ålder få tävla och hänga med ungdomarna.
Hann köra tre vintertävlingarr 2022 och vann samtliga. Tyvärr satte regler stopp för vidare tävling med vår vitskyltade Lazlo. Nu är han homologerad. Suget blev för stort efter att ha deltagit med en AppK Sukka i MSR och Rally Uppland 2023.
Målsättning för 2025 är att tävla i cupen så mycket som det går trots att vi är halvspanjorer och att ha riktigt kul.

Hemsida: Ola Strömberg Rally

Här en sladdbild på vår Lazlo som har sitt ursprung i Ungern.

Tävlingsbilen: YXU 01W. Grön Suzuki Swift 1300 Gti Mk2 1989.
Namn: LAZLO
Importerad från Ungern (därav namnet) och iordningsställd av Ola.
Cert. störtbur byggd i bilen i Ungern.
Motor renoverad av Jan-Erik Eriksson.
Std Växellåda med 4,9:1 slutväxel och diffbroms.
Stötdämpare: Bilstein fram med coilovers från Sellholm. 
Bak Bilstein med förstärkta rör från Sellholm. Original bakfjädrar.
Kort styrväxel från Sellholm med elservo.
Standard skivbromsar med indragna bromsrör
Rallystolar och bälten enligt Svenska regler.
Egenbyggda skyddsplåtar fram och bak. 
Trogen sponsor i drygt 40 år: Team Centrala Gummi AB i Örebro.
Stor sponsor i många år: Lindbergs i Edsbyn AB
En annan tung sponsor är Putte Pettersson MP5 Sweden AB,
Mer stöd från bl.a. Swift Delivery. E-sson Motorsport, JE Consulting AB, E-son Motorsport, MP Maskin, RP Motor, Winay Uma, STEC m.fl. Plus en mängd privatpersoner. Ingen nämnd, ingen glömd. Utan detta inget rally.
Trogna mekaniker o Service: Stig-Åke Hedmark, Karl-Göran ”Figge” Nederfeldt och Olle Jansson (Tillsammans långt över 200 år). Utan dem inget rally.
.